Prefabrykowane płyty peronowe są kluczowym elementem infrastruktury dworców i przystanków kolejowych, spełniającym rygorystyczne wymagania techniczne i estetyczne. Przeznaczone do stosowania na peronach, charakteryzują się trwałością, bezpieczeństwem oraz estetycznym wyglądem, co czyni je idealnym rozwiązaniem dla nowoczesnych obiektów transportu publicznego.
Elementy projektowane są zgodnie z Warunkami Technicznymi Id-22, wydanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Każda płyta peronowa posiada górne krawędzie fazowane. Płyty peronowe w wariancie podstawowym - z odkrytym kruszywem wykonuje się z betonu klasy C40/50, a płyty w wariancie dostatecznym - z betonu klasy C30/37 lub wyższej.
Produkcja płyt peronowych odbywa się w kontrolowanych warunkach fabrycznych, co gwarantuje ich wysoką jakość oraz jednolitość. Proces produkcji obejmuje przygotowanie form oraz matryc o odpowiednich wymiarach i układzie elementów ostrzegawczych, zbrojenie oraz wypełnianie mieszanką betonową.
Prefabrykowane płyty peronowe transportowane są za pomocą pojazdów o naczepach dostosowanych do ich wymiarów i wagi. Elementy są odpowiednio zabezpieczone na czas transportu, aby zapewnić ich nienaruszony stan do momentu rozładunku na placu budowy.
Prefabrykowane płyty peronowe układa się na przygotowanym wcześniej podłożu. Płyty montuje się w odpowiednim spadku zapewniającym odwodnienie przy torze Precyzyjny montaż gwarantuje bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania peronów przez pasażerów.
Płyta peronowa - wariant dostateczny
Płyty w wariancie dostatecznym mają antypoślizgową ryflowaną powierzchnię uzyskiwaną z odwzorowania od specjalnych matryc, pas z wypukłymi elementami informującymi dla osób niewidomych oraz żółty pas ostrzegawczy.
Płyta peronowa - wariant podstawowy:
Płyty charakteryzują się podwyższoną odpornością na agresywne środki chemiczne, ścieranie i uszkodzenia mechaniczne. Odsłonięte kruszywo na powierzchni płyty podnosi walory estetyczne. Żółta linia pasa ostrzegawczego i pas dotykowy (z wypustkami), dla osób niewidomych i niedowidzących, są wykonane z tworzywa sztucznego (pasy są zatapiane w prefabrykacie na etapie produkcji elementu).